Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024

České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům mají nyní lidé vhodnou alternativu k jízdě po frekventované a často přeplněné dálnici D8 na sever republiky.

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

Nové jednotky nabízejí bezbariérové cestování s palubní wi-fi sítí a s možností dobíjet cestovní elektroniku, například mobilní telefon či notebook na trati Praha – Kralupy nad Vltavou – Roud-nice nad Labem – Lovosice – Ústí nad Labem.  
„Regionální doprava prochází letos v celé republice největší obnovou vozidlového parku nejen v historii Českých drah, ale za desítky uplynulých let. Do provozu uvádíme desítky elektrických jednotek RegioPanter a motorových vlaků RegioFox. Výjimkou není ani Středočeský kraj, hlavní město Praha a Ústecký kraj, kam nasadíme 22 nových Panterů. Provoz na lince S4 / U4 Praha – Ústí nad Labem už převzaly a na lince R 41 Praha – Kutná Hora nahradí dosluhující soupravy začátkem listopadu, tedy skoro o jeden a půl měsíce před plánovaným jízdním řádem,“ řekl člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu ČD Jiří Ješeta.
RegioPantery PID nyní obsluhují skoro všechny spoje na lince S4 / U4, a to jak v krátkém rameni Praha – Kralupy nad Vltavou, tak na celém více než stokilometrovém rameni Praha – Ústí nad Labem, a navíc také regionální spoje mezi Ústím nad Labem a Roudnicí nad Labem. V úseku Praha – Kralupy nad Vltavou budou vytížené spoje vedeny dvojitou trakcí s kapacitou 450 míst k sezení, což je zhruba o 140 míst více než u jednotky CityElefant.

Dělení vlaků v Kralupech
U vlaků Praha – Ústí nad Labem dopravce zavedl zkušební provoz s dělením vlaků v Kralupech nad Vltavou, kdy jezdí v celé trase jen jedna jednotka. Při odjezdu z Prahy jede v celé trase před-ní část vlaku. Jeho zadní část končí v Kralupech nad Vltavou. V Kralupech nad Vltavou musí cestující vyčkat s výstupem a nástupem až na chvíli po rozpojení, respektive spojení obou částí vlaku. Spojování a rozpojování jednotek RegioPanter přímo v provozu na pravidelných spojích se na této lince nyní zkouší a od nového jízdního řádu by se mělo stát běžnou realitou. Je to poprvé v pravidelném provozu, kdy ke spojování a rozpojování tohoto typu vlaků dochází v běžném pro-vozu v tak velké míře a přímo v nácestné stanici vlaku.
V rámci plánovaných oběhů se aktuálně objevují nové jednotky také na dvou párech osobních vlaků do Benešova u Prahy a na jednom páru vlaků do Kolína. Naopak v rámci oběhů souprav v letošním jízdním řádu na některých spojích na trati Praha – Kralupy nad Vltavou stále ještě jez-dí i jednotky CityElefant.
Aktuálně je v provozu nasazeno 12 jednotek RegioPanter, které každý den ujedou více než 5 300 kilometrů a nabízejí 2 700 dalších míst k sezení. Další rozšíření RegioPanterů nastane na začátku listopadu na lince R 41 Praha – Kutná Hora. Celkem do Prahy míří 22 jednotek řady 640.2, které rozšíří kapacitu příměstských vlaků o 4 950 míst k sezení. Příměstskou dopravu posiluje rovněž deset motorových jednotek RegioFox, které obsluhují spoje na linkách S6 Praha – Rudná u Prahy – Beroun a S75 Beroun – Rakovník. Ty rozšíří kapacitu příměstské dopravy o 1 150 míst k sezení a na linkách nahradily starší RegioNovy s menší kapacitou míst i rozsahem nabízených služeb. 
 


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.67

Další články této rubriky

České dráhy odmítají rozhodnutí Evropské komiseČeské dráhy odmítají rozhodnutí Evropské komise

6.11.2024 - Evropská komise shledala České dráhy odpovědné za porušení antimonopolních zákonů. Šetření EK se týkalo uzavření údajné kartelové dohody v letech 2012-2016. Za toto jednání byla ČD uložena pokuta 31 940 000 eur. Na… »

Flotila pronajatých Vectronů je kompletní Flotila pronajatých Vectronů je kompletní

3.11.2024 - České dráhy převzaly počátkem října do užívání poslední,padesátou lokomotivu Siemens Vectron, kterou si objednaly u leasingové společnosti RS Lease. Dopravce tak nyní disponuje celkem 61 nejmodernějšími evropskými… »

Linky R17, R11 a Ex7 posílí moderní vagonyLinky R17, R11 a Ex7 posílí moderní vagony

25.10.2024 - České dráhy nasadí další komfortnější vagony na vlaky linek R17, R11 a také na Ex7. Na rychlících z Prahy do Českých Budějovic je už nyní nasazen vůz vybavený například dětským kinem a vozy s více místy pro uložení… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika